Leverans och betalning
Vi levererar med Post Nord, DHL Service Point eller DHL Paket som också erbjuder hemleverans. Du kan också välja att hämta dina beställda varor på vårt lager i Göteborg, ring 031-582020 och boka tid.
Fraktkostnad
Vi levererar fraktfritt till utlämningsställe vid order på min. 2000 kr. I övriga fall tas en fraktkostnad ut. Ange ett mobilnummer i ordern eftersom DHL och Posten normalt meddelar kunden via SMS när godset finns att hämta på utlämningsstället. Om varorna inte kan levereras och går i retur på grund av felaktiga uppgifter vid beställningstillfället, tas en avgift för returfrakt ut. Normalt levererar vi från Göteborg inom 1-3 arbetsdagar. Om produkten är slut i vårt lager meddelar vi aktuell leveranstid via mail eller telefon.
Betalning
Faktura, bipackas dina varor eller skickas via mail om du valt det och skall betalas inom 10 dagar, inga andra avgifter tillkommer. Dröjsmålsräntan är 3% /mån dock lägst 150kr. Du har också möjlighet att betala via PayPal. Varorna förblir vår egendom intill dess full betalning erlagts. Vi förbehåller oss rätten att begära förskottsbetalning i särskilda fall.
30 dagars ångerrätt och distansavtalslagen
Som kund har Du alltid ångerrätt enligt distansavtalslagen, läs mer på konsumentverkets sida hallå konsument. Vi på Centraldammsugarexperten har valt att ha 30 dagar ångerfrist istället för de lagstadgade 14 dagarna. Ångerfristen börjar löpa den dag du tagit emot varan. Efter det att Du har skickat tillbaka varan oanvänd i orginalemballage betalar vi senast inom 30 dagar tillbaka det du har betalat. Kunden betalar kostnaden för returfrakten samt vårt fraktutlägg.
Hög kvalitet och service
För att Du inte skall få en defekt produkt är samtliga funktionstestade och granskade av respektive tillverkare innan de sänds ut till våra kunder. Skulle det ändå vara något fabrikationsfel eller skada på en produkt returnerar ni varan till oss i orginalemballage för reparation alternativt utbyte. Vi betalar returfrakt för fel som omfattas av garanti.
Vid eventuella transportskador måste detta anmälas direkt till transportföretaget.
Garantier och reklamationer
Vi tillämpar konsumentköplagen vilket i korthet innebär 3 års reklamationsrätt vid ursprungliga fel. Läs mer på konsumentverkets sida hallå konsument.
På några av våra produkter är det längre garantitid, detta anges i produktinformationen.
Transportskador: Synliga skador på godset ska anmälas till fraktbolaget direkt vid mottagandet. Dolda transportskador anmäls till transportören inom 7 dagar. Vi tar inte på oss ansvaret för transportskador utan alla transportskador regleras av fraktaren.
Skydd gällande personuppgifter
De uppgifter du förser oss med i samband med en order behandlas på ett sådant sätt att de ej kan komma utomstående till del. Vi lämnar ej vidare uppgifter du förser oss med i någon form annat än där det krävs för att effektuera din order, alternativt där detta har direkt relevans till de varor du köpt. Detta innebär att vi inte säljer, hyr ut, eller på något annat sätt nyttjar uppgifterna till någonting annat än för det syfte som de ursprungligen lämnats.
Som kund har du enligt GDPR rätt att få den information vi registrerat. Om informationen är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att den ska rättas eller tas bort. Kontakta i så fall vår kundtjänst.
Kontakta gärna oss för mer information: 031-582020 info@slint.se